Ан-70 повернуть до життя
Україна відновила припинений восени 2006 року завершальний етап
програми державних випробувань нового військово-транспортного літака
Ан-70. Випробування етапу "Б" виконуються відповідно до графіка,
затвердженого Міністерства промислової політики і Міністерства оборони
України, повідомляє агентство "Інтерфакс-Україна".
Найближчим
часом на Ан-70 буде проведено десантування людей і вантажів на
оптимальних для цього режимах польоту, а також відпрацьована система
гальмування при посадці на грунтові майданчики.
Потреба у
фінансуванні для завершення держпрограми випробувань в 2011 році
оцінюється в $132 млн. Початі роботи по модернізації електронного
устаткування і систем літака: підприємства-партнери отримали відповідні
технічні завдання.
Також підготовлена і передана на
затвердження уряду України концепція нового закону "Про
загальнодержавній цільовій оборонній програмі створення і закупівлі
військово-транспортного літака Ан-70", за яким терміни передачі першого
серійного Ан-70 українським військовим зміщені з 2006 -го на 2011 рік.
Програма
створення оперативно-тактичного військово-транспортного літака
короткого зльоту і посадки Ан-70 реалізується РФ і Україною на підставі
міжурядових угод від 1993 року і 1999 року. Держзамовниками літака
виступають міністерства оборони РФ і України.
В даний час
київський завод "Авіант", відповідно укладеному в 2001 році контракту,
веде збірку перших двох серійних Ан-70 для Міноборони України.
У
2006 році РФ заявила про намір вийти з програми, проте до
сьогоднішнього дня вихід російської сторони з проекту офіційно не
оформлений і партнери ведуть переговори про продовження співпраці за
програмою.
За оцінками узгодженими сторонами, об'єм витрат
України і РФ на програму Ан-70 складає порядка 1,5 млрд дол, потреба у
фінансуванні для завершення НІОКР - близько 100 млн дол.
Об'єм
визнаної РФ в 2000 році заборгованості за роботи за програмою перед
розробником літака - АНТК ім. Антонова оцінюється в 48,2 млн дол, і на
сьогоднішній день борг залишається непогашеним.
Російська
сторона фінансувала через Федеральний бюджет НІОКР за програмою до 2006
року включно, в той рік на програму було виділено порядка 100 млн. крб.
Модифікована
під вимоги НАТО версія Ан-70 - Ан7х розглядувалася як базовий новий
європейський середній транспортний літак, проте перевага була віддана
А400м. Тим часом, з різних причин спочатку заявлені раніше терміни
виходу на ринок А400м також зміщуються, а в Європі вивчають можливість
залучення Ан-70 до авіатранспортних операцій НАТО і ЄС в перспективі. http://www.epravda.com.ua/news/4905ba94601a6/
|